Ana içeriğe atla

Bahar temizliği:bölüm 1

Herkese merhaba ☺ geçen gün annemle planladigimiz temizliğe bugün başladık. Ogleden sonra annem geldi taptaze bazlama almis bende cay demlemistim once guzel bir ogle yemegi yedik.
Yemegimiz bitince hasan işe gitti ve bizde bizim çamaşır odasından başladık. O odayı çamaşır kurutmak ütü yapmak için kullanıyorum. Ayrıca eylül un giysi dolabı,bilgisayar masası,misafirler icin cekyat kanepe ve kullanmadigimiz eşyalari koyduğumuz kolilerin hepsi o odada. Yakinda kızımın odası olacak inşallah. Doğumdan önce o odayı yine annemle bi güzel toplamistik ve ortalıkta hiç ıvır zıvırları bırakmadan koliler yapıp kenara yigmistik.  Ama gereksiz çok eşya olmuştu. Bugün hem odanın camini falan sildik hem gereksiz eşyalari ayrı ayrı koliler yaptik onlari depoya koyacagiz.  Amaç odayı biraz rahatlatmakti.  TaBi ben bikaç gündür ufaktan topluyodum ve eylül un bi sürü kıyafeti çıktı küçülen. Onları posetledim bir tanıdığımıza yollayacagimm. Banada bir tanıdığım çok güzel kıyafetler yolladı ve hepsini kullanmistim.
Birkaç poşet kıyafet çıkardım. Bir de ablamdan aldigimiz puset falan vardı hepsi ablama geri gidecek. Yani bizim oda baya boşaldı. Tabi biz bunları yaparken eylül kenara koydugum mama sandalyesinde bağırıp mizmizlanmakla meşguldü 😣😣 bugün uyandı uyanali inanılmaz mizmiz. Annem sadece bugün musait olmasa başka güne erteledik işimizi o derece yani. Zor bela uyuttum küçük poğacayı. Bu arada odanın camini sildim kanepeyi cektik supurduk sildik derken güzelce yerleştirdik. Bu arada eylül uyandı. Onun üstünü degistirdim karnını doyurdum. Bebekle temizlik yapinca bir oda bir gününü alıyor. Aslında elimiz degmisken diğer odaları da süpüruruz diyorduk ama saat 6 oldu babam işten geldi. Yemek telaşı falan derken eylülun aglamalari cogaldi ve biraz da ateşi yükseldi. Ama ciddi bir boyutta değildi. Biraz üstünü rahatlattim zaten bi süre sonra normale döndü. Akşam uykusunu uyuttum bu arada annemler de evlerine gittiler. Yalnız başıma asla baş edemezdim. Hasan da çok yoğun çalışıyor bu günlerde. Sağolsun annecimle hallettik. Geri kalan odaları yavaş yavaş hallederim artık.  Yani bahar temizliginin birinci bölümü de böylece bitti. Tabi bugün bir yandan işler bir yandan poğaça mın mizmizligi derken bende bittim. Bazen o kadar çok ağlıyor ki elim ayağım birbirine karışıyor. Artık ne derdi olduğunu anlatabilecegi günler gelsin diye dört gözle bekliyorum. Yani bugün gezmek yoktu tamamen iş güç dolu bir gündü ☺ Bu günlük yaptiklarimiz bunlar okuduğunuz için teşekkürler iyi akşamlar ☺

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Farmasi bebek şampuanı yorumlarım

Herkese merhaba 🙋  bir süredir Eylül için, sevdiğim bir kardesimden hediye gelen Farmasi bebek şampuanını kullanıyorum. Sizlere de yorumlarımı yazma zamanı geldi diye düşünüyorum ☺ Öncelikle şampuan hakkında biraz bilgi vereyim. Sabun içermiyor ve bebitolarin hem saçlarını hem vücudunu kurutmadan temizlemeyi vaat ediyor. Icerigindeki doğal zeytinyağı ile nemlendiriyor. Tabi ki göz yakmayan bir formülle geliştirilmiş. Cilt pH ı ile uyumlu. Paraben veya alkol içermiyor. Bebeğimiz için kullanabildigimiz gibi kendimiz içinde kullanabileceğimiz bir  ürün. Ben denemedim, hasan  niye bilmiyorum ama denemis😀 ve cok sevmiş. Yumuşacık yapıyormuş saçları.

Eylul de gördüğüm kadarıyla gerçekten cildini kurutmuyor. Benim gibi kızimda çok kuru bir cilde sahip. Bazen vücudunun çeşitli bölgelerinde egzama tarzı döküntüler oluşabiliyor. Bu ürünü kullanmadan önce hep uni baby kullandım ve ondan da çok memnundum. Ama bu üründe de hiç dökülme olmadı ve bu da beni çok cezbetti. Yumuşacık oluyor hem saçla…

Hamilelikte bobrek büyümesi

Herkese merhaba 🙋  bugün biraz bilgilendirici bir yazı yazmak istedim. Şayet kendi başıma gelen bu olayı sizlere ayrıntılı anlatmak istiyorum. O dönemde çok arastirma yapmış ama yaşayan birinin ayrıntılı bir yazısını bulamamistim. Umarım ben yardimci olabilirim birilerine .

Hamileliğimin 28. Haftasinda rutin bir doktor kontrolune gittim. Doktorum birde bobreklerine bakalım ultrasonla ne alemdeler dedi. O güne kadar hiçbir ağrı yasamamis olmama rağmen doktor bobregimin çok fazla büyüme yaptığını söyledi.  Yani bu büyüme olayı 3 seviyede oluyormus ve benim 2.seviyedeymis. Doğuma da daha uzun süre olduğu için ilerleme riski varmış. Doktorum üroloji ye yönlendirdi, gittik. Devlet hastanesindeki doktor bobrek te ciddi bir büyüme olduğunu stent takılması gerektigini işte takilmazsa doğumdan sonra bobregi kaybetme riski olduğunu falan söyledi. Ee ne yapılması gerekiyorsa yapalım dedik. Hamile olduğum için sorumluluk alamayacagini söyledi. Hangi doktora gitsek aynı cevap. Sonunda mecburen öz…

Oyun halısı gerekli mi ?

Herkese merhaba sevgili okuyanlar ☺ iyi bir hafta gecirmenizi dilerim ☺
Bugün oyun halısı konusunda birseyler paylaşacağım. Öncelikle oyun halısı gerekli mi ? Evet Gerekli. Bebeğin ilgisini çeken oyuncaklar ve renkler sayesinde bebek orda biraz oyalaniyor ve biz anneler bu arada dinlenebiliyoruz. Bebeği sağa sola dönmeye teşvik ediyor. Tepesinde sallanan oyuncakları tutmaya çalışan bebek neden sonuç ilişkisini öğreniyor bunu tutup çekersem bana doğru gelir gibi. Bazı oyun halıları daha fazla ayrntilara sahip. Mesela üzerinde farklı dokular olan parçalar eklenmiş bebek bunlara dokunarak farklı dokuları kesfediyor. Ses çıkaran ya da alt tarafında  piyano olanlar var bebek oraya vurunca ses çıkacağını kesfediyor vs vs...

Bazen yere bir battaniye serip eline iki oyuncak verseniz de duruyor bebek milleti. Ama bu süre kısıtlı. Yani ben eylül kiz üzerinden konusuyorum. Bi koydugum yerde en fazla onbeş dakika oyalanir. Bende bunun için evin bi köşesine oyun halısı bi köşesine battaniye sermis…