Ana içeriğe atla

Eylül'ün ek gida serüveni : BLW ☺

Herkese merhaba sevgili okuyanlar ☺

Ek gida konusu her anne icin cok düşündüren bir konu,acaba bebeğime neler verebilirim,acaba alerjisi varmıdır ve en önemlisi acaba yiyecekmi.Çogu annenin ortak derdi bebeğim yemek yemiyor.Sosyal medyada birçok ek gida sayfasına üye oldum daha eylül 4 aylik falandi.Çoğu anne bebeğinin yemek yememsinden dolayi uzgundu  ve tavsiyeler istiyordu. Eylül kız i 4.ay kontrolune goturdugumuzde doktor ek gıdaya yavaş yavaş geç yoğurt elma püresi falan ver dedi tabi ilk kez anne olunca sizde hevesli oluyorsunuz. Beni bi heyecan bastı ben ilk 6 ay anne sütü yada formül mama der diye düşünüyordum. Bikaç gün bıraktık bu konuyu. Sonra bi akşam hasanla pure yapıp vermeyi denedik ama eylül hiç bir şekilde kabul etmedi. Hatta ne verdiysem diliyle puskurttu  ve ağladı. Bende birdaha denemedim. Sonra biraz daha araştırdım ve blw ye rastladım. Açılımı baby led weaning. Türkçeye bebek liderliğinde beslenme diye çevrilmiş. Yani bildiğimiz  bebe kendi yiyo neyi seveceğine kendi karar veriyor. Aslında olay basit ama bazı incelikleri var. Mesela ilk 45 gün tadim gunleri oluyor.once mevsim sebzeleri sonra mevsim meyveleri sonra gün kurusu,kuru erik(bunlar ayına göre yiyebilecegi başka yiyeceklerle değiştirilebilir ben örnek tablodan aldim) sonra yoğurt peynir kefir ve en son yumurta sarısı ile tadim bitiyor. Her yiyeceğim tadimi 3 gün sürmeli ki alerji olup olmadığı anlasilsin. Verilecek yiyecekler parmak büyüklüğünde ve  buharda yumusatilirak veriliyor. Olayın basit anlatımı bu ayrıntılı araştırmak isterseniz  blw türkiye facebook sayfasına üye olabilirsiniz ya da internet sitesinden tablolara birlikte daha net bilgiler elde edebilirsiniz ☺ bir ay süren düşünce ve araştırma sonunda 6.aydan  itibaren bizde blw uygulamaya başladık. Aslında bu biraz da bebeğe bağlı yani nasıl beslenecegini  de bebek belirliyor. Bir çok konuda onun yerine karar veriyor olabiliriz  ama beslenme konusunda neyi sevip sevmeyecegi konusunda onlar karar veriyor emin olun 😀 çünkü eylül kaşıkla verilen hiçbir şeyi kabul etmiyordu. Her ne kadar eline bir yiyecek vermekten korksam  da  bi cesaretle başladık blw ye ☺ ilk tadimimiz bal kabagi idi. Çok başarılı geçti ve bana cesaret verdi.bal kabagini çok sevdi eylül kız 😊 o gün kendimize de kabak tatlısı yaptım ve ona bile sulandi  akşam 🙈 sonra havuç vardı o pek umduğum gibi değildi pek sevmedi heralde havucun pek tadı yoktu ona bagliyorum neyse tadimlarla bitsin mucverin  veya salatanin içinde havuç yer diye tahmin ediyorum ☺ ardından brokoli geldi ve o bizim için çok çok kötü geçti çünkü alerjimız varmış vücudu kabardi iki gün ara verdik. Ardından patates geldi onuda yedi güzelce. Sonra pırasa geldi ve ona da balkabagi gibi bayıldı. Damak tadı biraz babasına çekmiş sanırım çünkü oda brokoli ağzına sokmaz pirasaya bayılır ☺ pırasayla mevsim sebzeleri bitti meyveye  geçtik. Elma verdik üç gün boyunca onu tabi buharda haşlayınca baya sulandi onunda suyunu emdi ☺ şimdi armut tadiminin  2. Gunundeyiz. Pek sevmedi çünkü armut eksi denk geldi 😝 bundan sonra sıra gün kurusunda  geçen market alışverişinde aldım attım dolaba. Onu da buharda yumusatip vereceğiz. Sevecegini tahmin ediyorum bakalım görcez. Ondan sonra bulabilirsem kuru erik vereceğim. Sonra evde yoğurt mayalama  işine gelecek sıra.  Iki kez denedim biri oldu biri olmadı bakalm inşallah yapabilirim ☺ ardından peynir ve kefir gelecek.hangi peynir den versem kararsizim. Tuzsuz olması için sanırım kendim yapacağım  onu da.

Biz güzel ilerliyoruz inşallah yazım faydali olmustur ve insallah sizde güzel ilerlersiniz. Fırsat verirsek yapabilirler unutmayın ☺ bidahaki yazımda görüşürüz okuduğunuz için teşekkür ederim 💜


Yorumlar

  1. Ben de 6 aylıktan itibaren BLW yöntemi kullandım. Hiç püre yedirmedim. Benim minnak eliyle yemeyi hep çok sevdi. O yüzden de alternatif tariflerim hep onların yiyebileceği şekilde.
    Kesinlikle herkese tavsiye ediyorum!
    O güzelliği de ısırdım gitmeden ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bende bayadir araştırıyorum iyiki de başlamışim şimdilik çok güzel gidiyoruz kendi damak tadını belirliyor herseyin tadını ayrı alıyor eylül kız ☺ çok teşekkür ederim yorumunuz için 💜

      Sil
  2. Ya benim kız o zamanlar ne versem seviyordu kasikla veriyodum.Ancak cok fazla kusan bebek oldugu icin pütrlü yiyemiyordu hala daha öyle.Ögrüyo diliyle itekliyo kusuyo.Tam anlamiyla gecemedik ve suan herseyden tiksiniyor kafayi yedircek bize :( ama ben eline veremiyorum ya her tarafı pisleniyo napim veremiyom iste Verincede yemiyo atiyo zaten :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ya bu ek gida olayı bebekten bebeğe çok degisiyo sanirim bende ilk kaşıkla verdim yemedi tiksindi eline verdim yedi. Ama eylül de 8 aylik olmasına rağmen daha öyle aman aman bir ek gida arayışında değil yani zamanla aliscaklar umarım 😊

      Sil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Hamilelikte bobrek büyümesi

Herkese merhaba 🙋  bugün biraz bilgilendirici bir yazı yazmak istedim. Şayet kendi başıma gelen bu olayı sizlere ayrıntılı anlatmak istiyorum. O dönemde çok arastirma yapmış ama yaşayan birinin ayrıntılı bir yazısını bulamamistim. Umarım ben yardimci olabilirim birilerine . Hamileliğimin 28. Haftasinda rutin bir doktor kontrolune gittim. Doktorum birde bobreklerine bakalım ultrasonla ne alemdeler dedi. O güne kadar hiçbir ağrı yasamamis olmama rağmen doktor bobregimin çok fazla büyüme yaptığını söyledi.  Yani bu büyüme olayı 3 seviyede oluyormus ve benim 2.seviyedeymis. Doğuma da daha uzun süre olduğu için ilerleme riski varmış. Doktorum üroloji ye yönlendirdi, gittik. Devlet hastanesindeki doktor bobrek te ciddi bir büyüme olduğunu stent takılması gerektigini işte takilmazsa doğumdan sonra bobregi kaybetme riski olduğunu falan söyledi. Ee ne yapılması gerekiyorsa yapalım dedik. Hamile olduğum için sorumluluk alamayacagini söyledi. Hangi doktora gitsek aynı cevap. Sonunda mecburen ö

Oyun halısı gerekli mi ?

Herkese merhaba sevgili okuyanlar ☺ iyi bir hafta gecirmenizi dilerim ☺ Bugün oyun halısı konusunda birseyler paylaşacağım. Öncelikle oyun halısı gerekli mi ? Evet Gerekli. Bebeğin ilgisini çeken oyuncaklar ve renkler sayesinde bebek orda biraz oyalaniyor ve biz anneler bu arada dinlenebiliyoruz. Bebeği sağa sola dönmeye teşvik ediyor. Tepesinde sallanan oyuncakları tutmaya çalışan bebek neden sonuç ilişkisini öğreniyor bunu tutup çekersem bana doğru gelir gibi. Bazı oyun halıları daha fazla ayrntilara sahip. Mesela üzerinde farklı dokular olan parçalar eklenmiş bebek bunlara dokunarak farklı dokuları kesfediyor. Ses çıkaran ya da alt tarafında  piyano olanlar var bebek oraya vurunca ses çıkacağını kesfediyor vs vs... Bazen yere bir battaniye serip eline iki oyuncak verseniz de duruyor bebek milleti. Ama bu süre kısıtlı. Yani ben eylül kiz üzerinden konusuyorum. Bi koydugum yerde en fazla onbeş dakika oyalanir. Bende bunun için evin bi köşesine oyun halısı bi köşesine battaniye serm

Farmasi bebek şampuanı yorumlarım

Herkese merhaba 🙋  bir süredir Eylül için, sevdiğim bir kardesimden hediye gelen Farmasi bebek şampuanını kullanıyorum. Sizlere de yorumlarımı yazma zamanı geldi diye düşünüyorum ☺ Öncelikle şampuan hakkında biraz bilgi vereyim. Sabun içermiyor ve bebitolarin hem saçlarını hem vücudunu kurutmadan temizlemeyi vaat ediyor. Icerigindeki doğal zeytinyağı ile nemlendiriyor. Tabi ki göz yakmayan bir formülle geliştirilmiş. Cilt pH ı ile uyumlu. Paraben veya alkol içermiyor. Bebeğimiz için kullanabildigimiz gibi kendimiz içinde kullanabileceğimiz bir  ürün. Ben denemedim, hasan  niye bilmiyorum ama denemis😀 ve cok sevmiş. Yumuşacık yapıyormuş saçları. Eylul de gördüğüm kadarıyla gerçekten cildini kurutmuyor. Benim gibi kızimda çok kuru bir cilde sahip. Bazen vücudunun çeşitli bölgelerinde egzama tarzı döküntüler oluşabiliyor. Bu ürünü kullanmadan önce hep uni baby kullandım ve ondan da çok memnundum. Ama bu üründe de hiç dökülme olmadı ve bu da beni çok cezbetti. Yumuşacık oluyor hem saçl