Ana içeriğe atla

Gebelikte amniyosentez

Herkese merhaba ☺ Bugün gebeligimin 20.haftasında geçirdiğim amniyosentez işleminden ayrıntılı olarak bahsetmek istiyorum. Amniyosentez rahimden uzun ve ince bir iğneyle amniyo sivisinin alınması işlemidir. Genellikle 16-22 hafta arasında risk taşıyan gebeliklerde yapılır. Amniyosentez sivisinda bebeğe ait canlı dokular bulunmakta. Bu dokular aracılığıyla kromozom ölçümü yapılır ve bebekte herhangi bir anomali olup olmadığı ortaya çıkar. Olayın genel açıklaması bu. Ama ben bunu yaşayan biri olarak özel bir açıklama yapmak istiyorum. O günlerde yaşadıklarımı paylaşarak belki bu işlemi geçirecek bir insana ulaşip yardimci olabilirim ☺ Hamileligimin 20.haftasında üçlü tarama testinden çıkan sonuçları almak için doktora gittim. Hemde normal bir kontrol olacaktı. Sonuçları alıp doktora gittiğimde baya inceledi ve bebeginiz riskli grupta yani down sendromu olma olasılığı baya yüksek çıkmış tip Fakültesine sevketmem lazım orda rahimden bir sıvı alıp incelemeleri lazım dedi. Doktorun ağzından tıbbi olarak dökülen ve belki bir ay içinde birçok kadına tekrar ettiği bu kelimeler benim başımı döndürmeye yetmisti. Evet tamam giderim olur diyerek dinliyordum. Hani bazı anlar olur ya bişey geçer kafandan ama sen o an demek istediğini diyemez takılır kalırsın. Öyle işte. Neyse odadan çıktım ve yalnız gitmiştim yani kimse yoktu beni bekleyen dışarda. Oturdum bi soluklandim doktorun verdiği kağıtları düzenleyip çantaya koydum çıktım durağa doğru giderken hasan I aradım. Durumu açıkladım sesi titredi bir an ama benim durumumu düşünüp yaa bişey cikcagindan değil abartiyolar işte falan dedi. Hemen yola çıktı tip Fakültesine gittik. Sıra falan bekledik baya derken girdik doktorun odasına. Doktor yine başladı anlatmaya biz dinlemeye.... riskin yüksek olduğunu bu işlemin yapılması gerektiğini ama işlem esnasında yüzde bir de olsa bebeğe zarar gelebileceği garanti veremeyeceklerini anlattı. Biz biraz zaman istedik kabul etmedik çıktık hastaneden. Annemin özel doktoruna gittik. Doğum umu yaptıran doktorumuza. O da aynı şeyleri söyledi.  Isterseniz yaptirmazsiniz ama daha önümüzde bir bu kadar daha süreç var bu korkuyla uzulup belki de sağlam olan bebegi ne zarar vereceksin dedi. Haklıydı. Ben bu korkuyla aylarimi nasıl gecirecektim. Ama bi fark olarak bana garanti verdi bebeğe hiçbir zarar vermeden bu işlemi yapabilecegine dair. Birde tip ta sonuç 1 ayI buluyormus ortalama. Burda 3 gün sonra sonuç çıkacağını söyledi.  Bizde karar verdik yaptırmaya tabi özel muayenehane olduğu için belli bir ücreti vardı elbet. Her neyse ertesi güne randevu aldık. O gece kabus gibiydi. Ertesi günü annemde bizimle geldi. Haliyle korkuyordum. Neyse ki çok az bir acıyla atlattim operasyonu. Sonrasında o üç gün nasıl geçti birde bana sorun.  Yaz günü oturdum bir tane atkı ördüm.  Iki tane kitap okudum. Derken sonuçların çıkacağı gün geldi çattı. Telefon çalmak bilmedi. En sonunda biz aradık doktor daha gelmedi hemen arayacağım gelince dedi. Neyse bi saat sonra dayanamadım hasana kalk gidelim dedim. En azından orda ogreniriz. Yola çıktık yarım saat sonra doktor aradı. Ve biz Çarşının ortasında çığlık çığlığa sarıldık birbirimize 😀 çok şükür hiçbir şekilde öyle bir ihtimal olmadığını söylediler. Bu küçük kız gelene kadar ne nazlar yaptı bize... Ama ne olursa olsun gebeliğimi asla sonlandırmazdim. Ben 20. hafta da onu hissediyordum. Kalbim içimde atan kalbini hissediyordu. Ondan hiçbir şekilde vazgecmezdim. Şimdi her bakışım bin şükür olsun RABBime.  Eğer başına gelen biri varsa yazımı okuyan Allah sizinde yardimciniz olsun ve guzel haberler alın 💙

Okuduğunuz için teşekkür ederim tekrar görüşmek üzere iyi geceler ☺

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Hamilelikte bobrek büyümesi

Herkese merhaba 🙋  bugün biraz bilgilendirici bir yazı yazmak istedim. Şayet kendi başıma gelen bu olayı sizlere ayrıntılı anlatmak istiyorum. O dönemde çok arastirma yapmış ama yaşayan birinin ayrıntılı bir yazısını bulamamistim. Umarım ben yardimci olabilirim birilerine . Hamileliğimin 28. Haftasinda rutin bir doktor kontrolune gittim. Doktorum birde bobreklerine bakalım ultrasonla ne alemdeler dedi. O güne kadar hiçbir ağrı yasamamis olmama rağmen doktor bobregimin çok fazla büyüme yaptığını söyledi.  Yani bu büyüme olayı 3 seviyede oluyormus ve benim 2.seviyedeymis. Doğuma da daha uzun süre olduğu için ilerleme riski varmış. Doktorum üroloji ye yönlendirdi, gittik. Devlet hastanesindeki doktor bobrek te ciddi bir büyüme olduğunu stent takılması gerektigini işte takilmazsa doğumdan sonra bobregi kaybetme riski olduğunu falan söyledi. Ee ne yapılması gerekiyorsa yapalım dedik. Hamile olduğum için sorumluluk alamayacagini söyledi. Hangi doktora gitsek aynı cevap. Sonunda mecburen ö

Oyun halısı gerekli mi ?

Herkese merhaba sevgili okuyanlar ☺ iyi bir hafta gecirmenizi dilerim ☺ Bugün oyun halısı konusunda birseyler paylaşacağım. Öncelikle oyun halısı gerekli mi ? Evet Gerekli. Bebeğin ilgisini çeken oyuncaklar ve renkler sayesinde bebek orda biraz oyalaniyor ve biz anneler bu arada dinlenebiliyoruz. Bebeği sağa sola dönmeye teşvik ediyor. Tepesinde sallanan oyuncakları tutmaya çalışan bebek neden sonuç ilişkisini öğreniyor bunu tutup çekersem bana doğru gelir gibi. Bazı oyun halıları daha fazla ayrntilara sahip. Mesela üzerinde farklı dokular olan parçalar eklenmiş bebek bunlara dokunarak farklı dokuları kesfediyor. Ses çıkaran ya da alt tarafında  piyano olanlar var bebek oraya vurunca ses çıkacağını kesfediyor vs vs... Bazen yere bir battaniye serip eline iki oyuncak verseniz de duruyor bebek milleti. Ama bu süre kısıtlı. Yani ben eylül kiz üzerinden konusuyorum. Bi koydugum yerde en fazla onbeş dakika oyalanir. Bende bunun için evin bi köşesine oyun halısı bi köşesine battaniye serm

Farmasi bebek şampuanı yorumlarım

Herkese merhaba 🙋  bir süredir Eylül için, sevdiğim bir kardesimden hediye gelen Farmasi bebek şampuanını kullanıyorum. Sizlere de yorumlarımı yazma zamanı geldi diye düşünüyorum ☺ Öncelikle şampuan hakkında biraz bilgi vereyim. Sabun içermiyor ve bebitolarin hem saçlarını hem vücudunu kurutmadan temizlemeyi vaat ediyor. Icerigindeki doğal zeytinyağı ile nemlendiriyor. Tabi ki göz yakmayan bir formülle geliştirilmiş. Cilt pH ı ile uyumlu. Paraben veya alkol içermiyor. Bebeğimiz için kullanabildigimiz gibi kendimiz içinde kullanabileceğimiz bir  ürün. Ben denemedim, hasan  niye bilmiyorum ama denemis😀 ve cok sevmiş. Yumuşacık yapıyormuş saçları. Eylul de gördüğüm kadarıyla gerçekten cildini kurutmuyor. Benim gibi kızimda çok kuru bir cilde sahip. Bazen vücudunun çeşitli bölgelerinde egzama tarzı döküntüler oluşabiliyor. Bu ürünü kullanmadan önce hep uni baby kullandım ve ondan da çok memnundum. Ama bu üründe de hiç dökülme olmadı ve bu da beni çok cezbetti. Yumuşacık oluyor hem saçl