Ana içeriğe atla

Bebek alışveriş listesi

Herkese merhaba☺ Bu yazımda bebek doğmadan önce alinacaklari listeleyerek gerçekten gerekli olduğunu ya da hiç gerekli olmadığını yaşayarak öğrendiğim eşyalari sizlerle paylaşacağım. Alışveriş listesini bir çok yerde bulabilirsiniz elbette. Ama yakın zamanda yaşamış biri olarak kendi deneyimledigim listeyi sizinle paylaşırsam daha faydalı olacağına inanıyorum. Hamilelik donemimde her girdigimiz bebek dukkaninda birçok liste tutuşturdular elimize. Eğer orda yazan her şeyi alsaydik evin yolunu bulamazdık heralde😀 listeyi iki kategoriye ayırdım anne ve bebek olmak üzere. Bu postta bebek alışverişini ayrıntili olarak yazacağım.

Bebek için alışveriş listesi

1. Hastane çıkışı; firsatiniz varsa iki tane alın. Çünkü ilk günler bebek zaten  minicik birde kilo kaybı oluyor o yüzden bu çıkış setlerindeki her bir parça bebeğe tam oluyor. Ne üzerinde büyük duruyor ne bebegi rahatsız ediyor.

2. Tulum;bol bol tulum alın hatta alt üst takım değil sadece tulum alın. Ortalama ilk bir hafta göbek bağı düşmüyor. Takım alınca bel lastiği tam göbeğe denk geliyor. Ben bu açıdan hiç düşünmedim ve hep takım aldım. Bi tane tulum almıştım. Ama şimdiki aklım olsa sadece tulum alırdım.

3. Çorap : sakin ama sakın fazla almayın. Bikaç adet alın sonra sakince bekleyin 😀 bebegin gelişimine göre alırsınız. Ben  bi sürü yenidogan çorap aldım her beğendiğim rengi aldım bikaç çiftte hediye geldi. Sonuç cogunu giydirmedim bile. Bizim kızın ayaklar maşallah uzun uzundu. Şu an 7 aylık ve 1 yaş çorap giyiyor😀

4. Bebek bezi: 1 paket göbek bağı  oyuntulu aldık 1 paket normal yenidogan aldık 1 pakette bez pastası hediye geldi. Onları baya kullandik. Ilk günlerde çok sık kaka yapıyor ve saat başı bazen daha sık bez degistirdigimi biliyorum. Ama üç paket falan almanız yeterli sonuçta artık her markette var bebek bezi. Bitince çıkar alırsınız boşuna yer doldurmaya gerek yok ☺ şu an sleepy bebek bezi kullanıyoruz çokta memnunuz.

5. Bebek küveti ve file: küvet i kovayı ve tasını a 101 den aldık. Hatta a 101 in üstünde oturmama rağmen indigimde hepsi satilmisti gidip başka a 101 den aldık.🙈 neden hepsi satıldı çünkü ucuzdu. Küvet 15 tl kova 5 tl taş 2 tl idi ☺ daha fazlasına gerek yok inanin. Fileye gelince biz başta file almadık. Ama herkes evine dönünce hasan da işten yorgun gelince ve ben uyku düzeni alissin diye her akşam aynı saatte yikamaya karar verince file bana şart oldu. Hemen gidip file aldik 7 tl ye. Gerçekten kurtaricim hala filede kendim yikiyorum.tavsiye ederim.

6.banyo Termometresi ve ateş ölçer; banyo termometresini almayın eski usul dirsekle kontrole devam. Gerçekten en iyisi bebe içerde ağlarken termometre falan bakamiycaksiniz. Ateş ölçer mutlaka edinin çok faydalı bir alet. Ben wee baby den tam hatırlamıyorum ama çok uygun bir fiyata aldım 8 tl miydi neydi.

7. Banyo havlusu

8. Yumuşak banyo süngeri;ben bebedor un 4 lü sünger setinden aldım. Ama ilk günlerde sadece elimle yikadim vücudunu 2 aydan sonra sünger kullanmaya başladım.

9. Tırnak makası ; bunu da wee baby den aldım tutması kolay olanlardan.

10. Bakım malzemeleri ; şampuan,yağ,kulak çubuğu,nemlendirici krem bunların hepsini uni baby den aldık. Özellikle nemlendirici kremini tavsiye ederim. Eylül kızın cildi çok kuru bana çekmiş.  Çok güzel nemlendiriyor.pişik kremimizi değiştirdik.

11. Alt değiştirme ortusu; karaca home dan aldigimiz setin içinde vardı ancak sürekli kullandimmi hayır. Ya da çok ihtiyaç duydum mu hayir. Ilk iki ay kullan at alt açmalar var onlardan kullandım. Battikca attım. Sonra herhangi bir battaniyeyi bu iş için kullandim. Şimdi her yerde alt değiştirme tecrübesi edindim.Aman şu alt açma bezini alayım diyene kadar birileri ciz ciz ağlıyor.

12. Islak mendil; aldigimiz bebek bezleri hep ıslak mendil hediyeliydi. Ama ben ilk iki ay ıslak mendil kullanmadım. Minik pamuklar var bebek temizlik pamuğu diye satılıyor onlardan aldım suyla islatip temizledim. Çok fazla kaka yaptığında lavaboda yıkayıverdim. Doktorumuz hala kullanma diyor ama bebek hareketlenince her kaka yapısında lavaboya götürüp yikamak olmuyor. Birde kaka miktarı cogaldikca pamuk temizlemiyor. Islak mendil olarak sleepy sensitive kullaniyoruz. Hem fiyat uygun hem kalite güzel.

Yaz yaz bitmedi valla.

13. Süt saklama poşeti;  eğer calismiyorsaniz ve hemen ise dönmeyi düşünmüyorsaniz gereksiz ben evdeyim ve daha hic sütumu sagip poşet koymadım. Büyük konuşmayım tabi ama lazım olursa da gider alırız. Yani bence bununda hemen alınmasına gerek yok.

14. Biberon,emzik,emzik kutusu,sterilizator; evet burda öncelikle şunu soyleyim alıştırma bardağı adındaki minnacik biberonu hiç almayın gerek yok onunla kuş bile doymaz. Bir adet biberon edinin tabi bulunsun hatta bir pakette mama alın. Benim sütum hemen geldi ama yine de ikisinide aldım.  Ilk iki gün kaşıkla verdi annemler. Çünkü göğüs ucu acisindan guzelce emziremedim doymadi ve iki gün mamayla destekledim. Ama sonra emzirmeye başladım ve mama kaldı. Ama yine de aldigimiz a pişman olmadık. Emzigi kullanmayı dusunuyorsaniz bir adet edinmenizi tavsiye ederim. Emzik kutusu da emzigi saklamak icin mantikli bir esya. Hatta direk agzi kapakli emzikte alabilirsiniz.Sterilize aleti hiç almayın derim eski usul tencere de kaynatmak yeterli ki doktorumun tavsiyeside bu. Bebeğe birazda mikrop lazım hersey tertemiz olursa hayata nasıl adapte olacak bu minik beden ?? Demişti. ☺

15. Bebek Telsizi; bebeginizle aynı odada uyuyorsaniz gereksiz.

16. Ağız Mendili ; bol bol bol edinin derim. En lüzumlu eşyalardan biri.

17.puset/ana Kucağı; ikisinden birini edinin mutlaka. Ben ablamdan puset aldim.mutfakta kurtaricim oldu. Masanın üstüne eylül kızı koyuyordum. Hem işimi yapıp hem onu gozlemliyordum  rahatça. Hatta arabanız varsa küçük oto koltuğu alıp onu puset olarak kullanabilirsiniz. Eğer ana Kucağı alacaksaniz kendi sallanan bir model almanizi tavsiye ederim.

18. Bebek arabasi ; gezmeyi seven biriyseniz zevkinize ve rahatiniza uygun bir bebek arabasi mutlaka edinin.

19. Beşik ; tabi ki en lüzumlu şey. Bu konuyu  besik seçimimiz isimli postumda ayrıntılı yazmistim. Biz iki tane besik aldık biri 8 aya kadar kullanabilecegi küçük yatak yani bir besik. Diğeri büyük mobilya besik. Ikisindende memnunuz. Park yatak larda çok kullanışli tabi ☺

20. Dönence; bu tamamen istek meselesi. Biz aldık ama eylül hiç sevmedi. Öyle yatıp masum masum onu izlemedi😐 allah tan oyuncaklar çıkabiliyor da şimdi onlarla bari oynuyor.

21. Okyanus suyu ve burun aspiratoru; mutlaka alın. O minik burun tikandigi zaman ne emebiliyor ne uyuyabiliyor kiyamam😣

22. Port bebe ve bebek cantasi; ikisinide almayn derim port bebeyi sadece hastane çıkışında ve ilk kontrolde kullandik sonra onun içinde taşımak zor oluyor. Bebek arabasi veya puset te taşıyabilirsiniz. Bebek çantası yerine sırt çantası tavsiye ederim.


Aklıma gelenler bunlar bir eksik varsa yorum olarak ekleyebilirsiniz. Okuduğunuz için teşekkür ederim umarım faydalı olmuştur.  Başka bir postta anne için doğum alışverişini konu edeceğim.  Herkese iyi geceler ☺

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Hamilelikte bobrek büyümesi

Herkese merhaba 🙋  bugün biraz bilgilendirici bir yazı yazmak istedim. Şayet kendi başıma gelen bu olayı sizlere ayrıntılı anlatmak istiyorum. O dönemde çok arastirma yapmış ama yaşayan birinin ayrıntılı bir yazısını bulamamistim. Umarım ben yardimci olabilirim birilerine . Hamileliğimin 28. Haftasinda rutin bir doktor kontrolune gittim. Doktorum birde bobreklerine bakalım ultrasonla ne alemdeler dedi. O güne kadar hiçbir ağrı yasamamis olmama rağmen doktor bobregimin çok fazla büyüme yaptığını söyledi.  Yani bu büyüme olayı 3 seviyede oluyormus ve benim 2.seviyedeymis. Doğuma da daha uzun süre olduğu için ilerleme riski varmış. Doktorum üroloji ye yönlendirdi, gittik. Devlet hastanesindeki doktor bobrek te ciddi bir büyüme olduğunu stent takılması gerektigini işte takilmazsa doğumdan sonra bobregi kaybetme riski olduğunu falan söyledi. Ee ne yapılması gerekiyorsa yapalım dedik. Hamile olduğum için sorumluluk alamayacagini söyledi. Hangi doktora gitsek aynı cevap. Sonunda mecburen ö

Oyun halısı gerekli mi ?

Herkese merhaba sevgili okuyanlar ☺ iyi bir hafta gecirmenizi dilerim ☺ Bugün oyun halısı konusunda birseyler paylaşacağım. Öncelikle oyun halısı gerekli mi ? Evet Gerekli. Bebeğin ilgisini çeken oyuncaklar ve renkler sayesinde bebek orda biraz oyalaniyor ve biz anneler bu arada dinlenebiliyoruz. Bebeği sağa sola dönmeye teşvik ediyor. Tepesinde sallanan oyuncakları tutmaya çalışan bebek neden sonuç ilişkisini öğreniyor bunu tutup çekersem bana doğru gelir gibi. Bazı oyun halıları daha fazla ayrntilara sahip. Mesela üzerinde farklı dokular olan parçalar eklenmiş bebek bunlara dokunarak farklı dokuları kesfediyor. Ses çıkaran ya da alt tarafında  piyano olanlar var bebek oraya vurunca ses çıkacağını kesfediyor vs vs... Bazen yere bir battaniye serip eline iki oyuncak verseniz de duruyor bebek milleti. Ama bu süre kısıtlı. Yani ben eylül kiz üzerinden konusuyorum. Bi koydugum yerde en fazla onbeş dakika oyalanir. Bende bunun için evin bi köşesine oyun halısı bi köşesine battaniye serm

Farmasi bebek şampuanı yorumlarım

Herkese merhaba 🙋  bir süredir Eylül için, sevdiğim bir kardesimden hediye gelen Farmasi bebek şampuanını kullanıyorum. Sizlere de yorumlarımı yazma zamanı geldi diye düşünüyorum ☺ Öncelikle şampuan hakkında biraz bilgi vereyim. Sabun içermiyor ve bebitolarin hem saçlarını hem vücudunu kurutmadan temizlemeyi vaat ediyor. Icerigindeki doğal zeytinyağı ile nemlendiriyor. Tabi ki göz yakmayan bir formülle geliştirilmiş. Cilt pH ı ile uyumlu. Paraben veya alkol içermiyor. Bebeğimiz için kullanabildigimiz gibi kendimiz içinde kullanabileceğimiz bir  ürün. Ben denemedim, hasan  niye bilmiyorum ama denemis😀 ve cok sevmiş. Yumuşacık yapıyormuş saçları. Eylul de gördüğüm kadarıyla gerçekten cildini kurutmuyor. Benim gibi kızimda çok kuru bir cilde sahip. Bazen vücudunun çeşitli bölgelerinde egzama tarzı döküntüler oluşabiliyor. Bu ürünü kullanmadan önce hep uni baby kullandım ve ondan da çok memnundum. Ama bu üründe de hiç dökülme olmadı ve bu da beni çok cezbetti. Yumuşacık oluyor hem saçl