Ana içeriğe atla

Duyu sepeti ve eylül ün tepkisi ☺

Herkese gunaydin ☺ Bugün dun gece eylül uyuduk tan sonra onun için hazırladığım duyu sepetinden ve eylül un verdiği tepkiden bahsedeceğim. Bildiğiniz üzere eylül 7 ayini bitirdi bikaç gün sonra 7 buçuk aylık olacak. Düzeni mız söyle her sabah uyan biraz yatak keyfi yap sonra oturma odasına gel ve oyun oyna. Eğer bir yere gitmiyorsak ya da biri gelmediyse hemen oyuna başlayıp uyuyan a kadar oyun oynuyoruz. Çok ilgili oyuncaklara karşı. Hele bu günlerde aşırı meraklı. Her şeye uzanıyor dokunmak istiyor. Farklı bir şey gördüğü zaman artık çığlık atarak onu istediğini belli etmeye başladı. Eline bişey aldığında onu almaya kalkarsam kıyamet kopuyor. Ama bu birkaç gündür sıkılmaya başladı hep aynı şeyleri yapmaktan gibime geliyor. Oyuna oturuyor birkaç dakika sonra ağlıyor elindekileri atıyor. Bende gece eylül uyuyunca biraz araştırma yaptim ne gibi aktiviteler yapabilirim diye. Bu sepet gerçekten çok eğlenceli geldi bana. Sepetn içine evde eylül e zarar vermeyecek ama ilgisini çekecek bir sürü eşya koydum. Çamaşır ipi,havlu bez,Penye bez,Tüysüz ince bir çorap(eylül un kendi çorabı tabi😀) küçük boş bir plastik şişe,saklama kabı kapağı,küçük bir top,birkaç tane kendi oyuncağı, küçük bir kepçe,bardak Altlığı falan koydum. 👇

Uyandık oturma odasına geldik koydum eylül kızın önüne.görünce hemen heyecanlandi küçük çığlıklar atmaya başladı ☺ sonra kendi oyuncakları dışında her şeyi aldı. Tek tek inceledi şu an hala küçük kepçeyle oynuyor. Daha hala sepetin içinde kendi oyuncaklarina dokunmadi. Kendi oyuncaklarini artık tanıyor olmasi ve farklı dokular farklı eşyalar kesfederken suratindaki ifade beni çok mutlu etti. Bu tarz başka önerileriniz var sa uygulamaya açığım. Okuduğunuz için teşekkür ederim herkese musmutlu günler olsuuun😊

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Farmasi bebek şampuanı yorumlarım

Herkese merhaba 🙋  bir süredir Eylül için, sevdiğim bir kardesimden hediye gelen Farmasi bebek şampuanını kullanıyorum. Sizlere de yorumlarımı yazma zamanı geldi diye düşünüyorum ☺ Öncelikle şampuan hakkında biraz bilgi vereyim. Sabun içermiyor ve bebitolarin hem saçlarını hem vücudunu kurutmadan temizlemeyi vaat ediyor. Icerigindeki doğal zeytinyağı ile nemlendiriyor. Tabi ki göz yakmayan bir formülle geliştirilmiş. Cilt pH ı ile uyumlu. Paraben veya alkol içermiyor. Bebeğimiz için kullanabildigimiz gibi kendimiz içinde kullanabileceğimiz bir  ürün. Ben denemedim, hasan  niye bilmiyorum ama denemis😀 ve cok sevmiş. Yumuşacık yapıyormuş saçları.

Eylul de gördüğüm kadarıyla gerçekten cildini kurutmuyor. Benim gibi kızimda çok kuru bir cilde sahip. Bazen vücudunun çeşitli bölgelerinde egzama tarzı döküntüler oluşabiliyor. Bu ürünü kullanmadan önce hep uni baby kullandım ve ondan da çok memnundum. Ama bu üründe de hiç dökülme olmadı ve bu da beni çok cezbetti. Yumuşacık oluyor hem saçla…

Hamilelikte bobrek büyümesi

Herkese merhaba 🙋  bugün biraz bilgilendirici bir yazı yazmak istedim. Şayet kendi başıma gelen bu olayı sizlere ayrıntılı anlatmak istiyorum. O dönemde çok arastirma yapmış ama yaşayan birinin ayrıntılı bir yazısını bulamamistim. Umarım ben yardimci olabilirim birilerine .

Hamileliğimin 28. Haftasinda rutin bir doktor kontrolune gittim. Doktorum birde bobreklerine bakalım ultrasonla ne alemdeler dedi. O güne kadar hiçbir ağrı yasamamis olmama rağmen doktor bobregimin çok fazla büyüme yaptığını söyledi.  Yani bu büyüme olayı 3 seviyede oluyormus ve benim 2.seviyedeymis. Doğuma da daha uzun süre olduğu için ilerleme riski varmış. Doktorum üroloji ye yönlendirdi, gittik. Devlet hastanesindeki doktor bobrek te ciddi bir büyüme olduğunu stent takılması gerektigini işte takilmazsa doğumdan sonra bobregi kaybetme riski olduğunu falan söyledi. Ee ne yapılması gerekiyorsa yapalım dedik. Hamile olduğum için sorumluluk alamayacagini söyledi. Hangi doktora gitsek aynı cevap. Sonunda mecburen öz…

Oyun halısı gerekli mi ?

Herkese merhaba sevgili okuyanlar ☺ iyi bir hafta gecirmenizi dilerim ☺
Bugün oyun halısı konusunda birseyler paylaşacağım. Öncelikle oyun halısı gerekli mi ? Evet Gerekli. Bebeğin ilgisini çeken oyuncaklar ve renkler sayesinde bebek orda biraz oyalaniyor ve biz anneler bu arada dinlenebiliyoruz. Bebeği sağa sola dönmeye teşvik ediyor. Tepesinde sallanan oyuncakları tutmaya çalışan bebek neden sonuç ilişkisini öğreniyor bunu tutup çekersem bana doğru gelir gibi. Bazı oyun halıları daha fazla ayrntilara sahip. Mesela üzerinde farklı dokular olan parçalar eklenmiş bebek bunlara dokunarak farklı dokuları kesfediyor. Ses çıkaran ya da alt tarafında  piyano olanlar var bebek oraya vurunca ses çıkacağını kesfediyor vs vs...

Bazen yere bir battaniye serip eline iki oyuncak verseniz de duruyor bebek milleti. Ama bu süre kısıtlı. Yani ben eylül kiz üzerinden konusuyorum. Bi koydugum yerde en fazla onbeş dakika oyalanir. Bende bunun için evin bi köşesine oyun halısı bi köşesine battaniye sermis…